Monday, February 9, 2009

Kursus Kepimpinan Pengawas 2009


7 Feb. 2009 - Kursus Kepimpinan Pengawas anjuran JK Disiplin dan Pengawas telah berjaya menghimpunkan semua pengawas, pengawas pusat sumber serta ketua dan penolong ketua darjah. Program yang bertujuan bagi memberi pendedahan tentang kepimpinan dan tanggungjawab sebagai seorang pemimpin sekolah ini diharap dapat membangkitkan semangat para pengawas yang dilantik untuk membantu pihak sekolah menjalankan tugas-tugas disiplin.


Perjalanan program bermula dengan sesi pendaftaran peserta pada jam 8.00 pagi. seterusnya majlis perasmian disempurnakan oleh Tn. Hj. Ishak B. Saad, Penolong Kanan Kurikulum SK Tunku Ismail. Di dalam ucapannya, Tn. Hj. Ishak memberi penegasan kepada para peserta betapa pentingnya memahami tugas sebagai seorang pengawas dan tahu batas-batas terhadap tugas yang dipikul.



"Tugas kita hanya membantu guru-guru menguatkuasakan peraturan sekolah. Kalau kita nampak kawan-kawan kita buat salah, kita tegur. Tapi kalau depa tak mau dengar juga kita catit nama dan buat laporan kepada guru disiplin. Jangan sekali-kali ambil tindakan sendiri yang melampaui batas seperti memukul dan sebagainya yang tidak dibenarkan oleh peraturan kita", kata beliau ketika menyampaikan ucapan perasmian tersebut.


Kursus diteruskan dengan slot ceramah yang dikendalikan oleh Ust. Amir dan Ustazah Sofiah diikuti dengan slot LDK yang dikendalikan oleh Cikgu Zahir Hashim.

Majlis penutup kursus disempurnakan oleh Yang Berusaha, En. Che Hassan Che Yahya, Guru Besar SK Tunku Ismail pada jam 1.30 ptg.

No comments: