Tuesday, February 10, 2009

Majlis Iltizam Waris UPSR 2009

8 Feb. 2009 - Ujian Penilaian Sekolah Rendah (UPSR) 2009 bakal menjelma lagi pada September ini. Segala usaha dan perancangan bagi meningkatkan pencapaian murid telah pun dimulakan sejak dari awal sesi persekolahan 2009 bermula. Barisan guru-guru yang berpengalaman dipilih untuk menganggotai JK Tahun 6 agar segala perancangan peningkatan akademik dapat berjalan mengikut jadual.

Disamping para guru, tugas dan peranan para ibu bapa turut memberi impak yang besar terhadap kejayaan murid-murid khususnya pada UPSR nanti. Maka atas dasar kebersamaan ini, JK Tahun 6 telah menganjurkan satu program yang menemukan para waris murid Tahun dan pihak guru bagi membincangkan dan mengambil kata sepakat berhubung perancangan yang telah disusun oleh pihak sekolah.

Program Majlis Iltizam Waris UPSR 2009 telah menghimpunkan sebahagian besar para waris telah diadakan pada 8 FEB 2009 yang lalu. Majlis yang berlangsung di Dewan Serbaguna SK Tunku Ismail ini bermula seawal jam 8.15 pagi dengan ucapan alu-aluan oleh Tn. Guru Besar, En. Che Hassan Che Yahya. Majlis diteruskan dengan slot Perkongsian Ilmu yang disampaikan oleh Dr. Nurain Mohd Noor, Pensyarah dari Institut Pendidikan Guru Malaysia Kampus Sg. Petani merangkap Naib Yang Dipertua PIBG SK Tunku Ismail. Slot terakhir yang mengisi ruang majlis ini ialah sesi perbincangan antara para waris dan guru.

Semoga SK Tunku Ismail mampu melonjak ke tahap kecemerlangan yang sebenar..

No comments: